Storhäst

Publicerat 2013-10-26 13:20:51 | i kategori Alva

Under denna vecka när jag har praoat har jag fått rida tre helt olika storhästar. En 4årig valack, ett 6årigt sto med sadeltvång och ett välutbildat något äldre sto. 

Shit vilken annorlunda känsla det är att rida storhäst alltså... 

Steget. Kan bara säga WOW. Väldigt stor skillnad på storhäststeg & ponnysteg. 

Formen. Alla hästarna jag ridit söker sig självmant neråt, och tycker om att gå i en låg form. Det är något som även Clover gör, men man måste jobba & arbeta för det på honom. Självklart måste man göra det mer eller mindre på alla hästar, men dessa storhästar gick liksom självmant i en rund form...vilket var en annorlunda känsla. 

Höjden. Ja, vad ska man säga. Jag kände mig lite större än vanligt haha!

Kul att få testa lite storhästar faktiskt. Har varit riktigt lärorikt. Men jag kan avsluta med att säga att Clover är den bästa <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback