Alla får vi bakslag

Publicerat 2013-10-22 11:30:52 | i kategori Alva

Efter att allt gått i rak riktning uppåt händer ofta det där som alla fruktar...bakslaget. Det händer ALLA, och ja man blir besviken..men det går inte att göra så mycket mer än att ta tag i den fasen man är inne i & försöka ta sig ur den. 

Ett exempel är Clover just nu. Han vet hur vi funkar, och vad vi har för brister. Då börjar han testa oss på olika sätt, och i och med att han har lika mycket vilja som jag har så kan det vara lite jobbigt ibland. Men efter att ha pratat med duktigt folk känner jag ändå hur jag vet hur jag ska göra. För allt handlar om LEDARSKAP. På marken kommer jag från och med nu vara bestämd & tydlig, precis som en bra ledare ska vara. På ryggen kommer jag börja kräva mer av honom och verkligen visa att han inte kan skippa det jobbiga arbetet. Jag kommer även börja rida med ett par väldigt snälla sporrar, bara för att han ska lyssna framåt kvickt, och sen kunna samla ihop honom på bakbenen & få till de finare sprången. 
Vi skärper upp oss ett snäpp helt enkelt. 

Lena sa också att det skulle kunna vara en blandning mellan det här med ledarskap och att han har en liten förkylning. Han snorade nämligen lite igår, och i söndags, som han i och färdig brukar göra ibland. Men Lena sa att han kanske hade lite feber, det kan vara därför han tyckte det var jobbigt att ta det där språnget, och därför stannade. 

Men att man blir ledsen, som jag blev, av bakslaget är ingenting konstigt eller onaturligt. Tvärt om, det är okej att vara ledsen. Bara man reser sig sen igen, med nya tag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback