Några utvalda frågor - & svar

Publicerat 2013-10-27 17:43:46 | i kategori Alva

Om du hade fått möjligethet att rida en av sveriges bästa d-ponny i 1 år hade du gjort det och ändå ha kvar Clover? 
Om jag skulle få fortsätta träna, tävla och lägga lika mycket energi på Clover samtidigt så ja. 

Några kommande tävlingar som du ska på innan 2014? 
Lurbo & Heby. Nån som ska dit med?

Åsikt om att rida storhäst tidigt?
Tycker verkligen inte att det är nåt fel på det. Om man vill bli duktig & framgångsrik på storhäst så är det bra att börja tidigt såklart. Tycker det är fett smart att ha en storhäst bredvid sin ponny de sista ponnyåren, som många har. Då hinner man rida in sig lite på storhäst innan man går över helt & hållet. 

Åsikt om.... 
Sporrar? 
Böjprov? 
Inget fel på sporrar om man använder de på RÄTT sätt. 
Min åsikt om böjprov kan ni läsa i inlägget under detta. Ett långt åsiktsinlägg som ni gärna får kommentera vad ni tycker på. 

Vad tycker du är svåraste inom dressyr/hoppning?
Hoppning - tycker distanser är ganska svåra att se. Det är dock något som kommer mer och mer, och jag lär mig varje gång jag rider mot ett hinder att taxera. Men det är lite klurigt ibland. 
Dressyr - Att samtidigt som man ska tänka på ALLT så ska man även tänka på sin egen hållning & sits, haha. 

Bästa med att blogga? 
NI läsare. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback