Om Victoria & Silver

Publicerat 2013-08-09 08:55:00 | i kategori Victoria

Hejsan!
 
Mitt namn är Victoria Hävelid, är 14 år & äger hästen Silver Dan. Jag bor i Linköping men kan inte påpeka exakt vart jag har vuxit upp någonstans.. Har bott i olika delar av USA under största delen av mitt liv men föddes från grund & botten i Skanör-Falsterbo, Skåne.
På vardagarna går jag i skolan & den största delen av min fritid lägger jag i stallet med hästarna. Jag brinner för ridsporten & vill komma långt i hoppningen med min ponny Silver. Han är en D-ponny valack född -04 importerad från Irland. Drömmen är att få rida alla stora cuper & mästerskap som Ridsport Ponny Cup, Baltic, SM osv..
Jag fick hem Silver första dagen på sommarlovet så har inte ägt honom speciellt länge. Just nu försöker vi bara hitta varandra & bygga grunderna innan vi klättrar vidare upp i klasserna.
Själv började jag rida vid 5 års ålder & har alltså ridit i nästan 9 år nu. Fick min första häst när jag var 10 år & har sedan dess haft 4 olika hästar. Sålde nyligen min andra D-ponny "Givenchy" som var vår första häst & har ägts av oss i 4 år.
Under dessa 4 år med egen häst på 4 olika ponnyer har ja lärt mig otroligt mycket! Alla har varit helt olika att rida & har sin egen personlighet. Har haft det rätt tufft med att lämna tillbaka, avliva & sälja mina tre andra ponnys men står än kvar med båda fötterna på jorden med sagoponnyn bredvid mig.
Ni kommer kunna följa hela vår resa från start & upp i ponnyeliten. Varje träning & tävling. Med & motgångar.
 
Just nu står Silver uppstallad i ett ganska stort stall en bit bort från där jag bor. Vi tävlar för Jumpclub Ridsportförening som nu har blivit hemmaklubben.
 
Jag & Alva känner inte varandra sen tidigare. Vi har faktiskt aldrig änns träffats. Men anledningen till att just VI två startade denna blogg tsm är för att vi båda är så målmedvetna & drivna tjejer som verkligen vet vad vi vill. Vi har samma mål med både ridsporten & bloggningen & tror på att vi faktiskt kan lyckas!
Hoppas ni kommer vilja följa med på våran resa med våra ponnys till toppen! Vi är inga vanliga ponny ryttare, vi är Ponny Piloter!!
 
 
 
Min Instagram heter @victoriahavelid & mitt Videofyme konto hittar ni HÄR. Ni hittar mig även HÄR på youtube där jag lägger upp filmer ofta!
 
Kommentarer
Postat av: Julia

Vad har du för hjälm?

Svar: Har både en John Whitaker och en Charles Owen ;)
ponnypiloter.blogg.se

2013-09-01 @ 10:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback