Träningen 25/9

Publicerat 2013-09-25 22:02:00 | i kategori Alva

 
Övningen idag var ganska så simpel. Det var en bana med både grunomgång och omhoppning, då ingen av oss ska tävla i helgen. Omhoppningen hade dock lite speciella hinder, som smalhindret & röd vattenmatta. Alltså inte direkt som en vanlig omhoppning, men det är ju bra att träna på lite kluriga saker ändå!
 
På de lite lägre höjderna råkade jag några gånger "hoppa hindret utan hästen". Alltså inte bokstavligt, men med överlivet liksom. Det blev dock bätte när vi höjde lite!
 
OCH JAG MÅSTE KOMMA IHÅG ATT HA TRYCK I GALOPPEN.
 
Ni ser ju på filmerna...det går INTE snabbt. Men grejen är att det känns som vi går i turbo, i 180 liksom. Haha. Men det kommer nog, jag måste bara hitta den rätta känslan liksom. :)
 
Annars kändes det riktigt bra. Han hoppar ju med lätthet över 1.10 hindrena, trots att det skulle bli så mycket lättare för honom om jag la ett bättre grundtempo. Men det fixar vi till nästa gång!

Måste även passa på och hylla Maja & Jacky. De har för några veckor sen debuterat 1.20, och idag tränade de på den höjden. Och OJ vad det ser snyggt & enkelt ut. Riktigt snyggt! Här kommer video, & Maja säg till om du vill att jag ska ta bort den eller nåt :)
 
 
Kommentarer
Postat av: Maja Rudolfsson

Men ååhhh vad snäll du är Alva! Du rider sjukt bra och du och Clover passar verkligen som handen i handsken ♡

2013-09-25 @ 22:19:38
URL: http://majarudolfsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback