Som hästmänniska, bloggare och vanlig tonårstjej...vad vill jag?

Publicerat 2013-09-11 13:00:00 | i kategori Alva

Skarpt ämne, om det är...
 
Vad vill jag, vad vill jag bli? De allra flesta hästmänniskorna drömmer kanske om att få jobba på ett träningsstall & rida till hästar. Visst vore det en dröm för vissa, och jag tycker själv att det skulle vara otroligt kul. Men NEJ, jag vill något mer med mitt liv.
 
Jag vill inte gå på hästgymnasium för att sen känna sig stucked...finns ingen utväg. Man tänkte bli hovslagare, men sen fick man höra om det coola advokatjobbet. Men hallå? Vad ska man ta vägen då...?
 
Hästgymnasium och hästskolor över huvud taget kan ställa till det regält om man inte är helt säker på vad man vill göra. Just för att det inte finns någon självklar utväg. Trots att jag ibland drömmer om att gå på Strömsholm, rida till hästar & bli något stort inom ridsporten så känner jag också att nej...jag vill ha något annat som JOBB.
 
Då säger jag däremot inte att jag inte vill fortsätta rida & tävla. För det vill jag VERKLIGEN. Jag vill ta mig LÅNGT i sporten, men bara inte jobba med BARA ENDAST hästar. Är det någon annan som känner likadant? Eller är det bara jag?
Igår hörde jag att det fanns någon skola som hette någonting med ridsportgymnasium, men man kan gå vanliga linjer där. De anpassar schemat så att man kan åka och träna sin häst, tävla m.m. Det tyckte jag lät lite intressant...ska kika lite mer på det. Annars finns ju Strömsholm, men den skolan inriktar väl sig på hästar även på skoltid va? Så det är svårt att bli någonting annat...
 
Kanske låter det lite flummigt att prata om sånna här framtidsplaner redan nu. Men det är trots allt inte så länge kvar innan jag börjar på Gymnasiet, och då måste man veta lite vart man vill någonstans. Annars blir det lite problem...
 
VAD VILL DU BLI?
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vet inte riktigt exakt vad jag vill bli, men det lutar nog mot att jag ska utbilda mig till något inom hästbranschen. Kanske ridlärare eller hästskötare?
Men det är ju rätt många år tills dess ännu, så man har ju tid att fundera. ;)

2013-09-11 @ 17:33:32
URL: http://horsesinmind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback