Rusa upp i klasserna - nej

Publicerat 2013-09-02 14:00:00 | i kategori Alva

Jag vill rida uppåt i klasserna i lagom takt. Varken rusa, eller sega uppåt. Jag & Clover ska känna oss riktigt trötta på LB när vi debuterar LA för första gången. Vi ska känna att "nej usch, LB känns på tok för enkelt". 
 
Dock menar jag då inte att vi ska sitta och nöta LB i ett år, nej inte så. Men i alla fall till i vinter, eller i vår. För det kommer kännas SÅ mycket bättre på högre höjder när vi gått upp i klasserna i lagom takt. Det är så mycket bättre att göra så, än att rusa upp & sen väl uppe på 1.20 så visar det sig att trycket i galoppen man skulle lärt sig att ha redan i LB inte finns där. Oj...hästen krashar i hindret & pang så vill den knappt hoppa 60 cm l.
 
Tror ni fattar vad jag menar i alla fall, trots att hästar som krashar i hindret & vägrar att hoppa 60 cm inte förekommer särskillt ofta.
 
Men jag hoppas ni hänger med i min tankegång... Jag vill inte riskera att för snabbt rusa upp i klasserna, då det sen kan bli problem. Bättre att ta det lugnt i så fall.
 
Jag & Clover ska bli ett riktigt bra team först. Han ska känna att han litar på mig, och vice versa. Trots att han redan kan de här höjderna bra så behövs hans kondition tränas upp och jag måste få in mer av hans språng i kroppen.
 
Träna, träna, träna...nöta, nöta. 
 
Men det är faktiskt precis så det är i ridsporten! Det är svårt att födas med "talangen". (Om man typ inte föds med att kunna prata med hästar eller nåt, haha.) Utan man måste TRÄNA sig uppåt. 
Vet inte varför...men jag tycker om denna bilden så himla mycket. Den känns så levande och "in action". Världens finaste kille är ju med på den också! ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback