Ny vecka!

Publicerat 2013-09-16 11:00:00 | i kategori Victoria

Vi början veckan med... dressyrträning för Malin. Gick ju så grymt bra sist & hoppas verkligen Silver sköter sig lika bra idag igen. Tid klockan 20.00. Dressyren blir så mycket roligare när man vet att man trimmar för att det ska gå bättre i hoppningen!
 
Tränings tisdag... Taggad? O ja! Vill verkligen få till en BRA träning. Åka där ifrån med en grym känsla, en "vi fixar det här" känsla. Vill känna på yttligare några fler 110 språng. Självförtroendet måste vara på topp!!
 
Wednesday... Silver får sin vilodag & jag är stallfri. Mamma åker ut & promenerar 1 timme med honom. Efter två dagars intensiva pass tycker jag han förtjänar en liten vila.
 
Typiska torsdag...Har inte helt bestämt än vad jag ska göra med Silver men troligvis blir det en längre uteritt. mycket galopp så han får upp pulsen lite.
 
Älskade älskade fredag...Ponny plutten ska tvätts skinande ren. Utrustning ska putsas & allt ska packas. Rider ett kortare pass på banan. Bara checkar av så att allt fungerar som det ska. Får han det FÖR lugnt dagen innan tävling kan det bli kortslutning i hjärnan på han på tävlingsplatsen, vilket har hänt förr & jag gör gärna inte om det igen..
 
Saturday - TÄVLING! Om det blir en LA debut eller inte bestämmer jag DÄR beroende på hur det känns i LBn. Men mest troligast är att jag startar, och utgår om det inte fungerar. TAGGAD!
 
Sista dagen på veckan....Silver joggas ute i skogen. Många morötter & pussar. Brukar ge mina hästar lite lugnt dagen efter tävling. Även fast det kanske inte behövs, tycker jag det är schysst.
 
Kommentarer
Postat av: Lollee

Heja Silver! :)

2013-09-16 @ 12:28:46
URL: http://www.galenilivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback