Nåt jag funderat över...

Publicerat 2013-09-09 17:15:00 | i kategori Alva

Efter att ha varit med om alldeles för många gånger (under de FÅ tävlingarna jag ens varit på) då ryttare på framhoppningen, eller ryttare över huvud taget...beter sig illa, respektlöst och elakt...sätter jag nu ner foten. DETTA är inte okej.
 
Nästan varenda människa som går upp till sekreteriatet på tävlingen för att visa vaccinationsintyg är MINST lika nervös som du är. Den ena är rädd att sin ponny ska hoppa överhoppa sig på framhoppningen så den blir trött, och den andra är orolig för att hennes ponny ska tvärnita & vägra ut sig i LD:n. Oavsett vad det är, ALLA är nervösa.
 
Är det då ok att bete sig illa?
 
"Men akta på dig, jag ska hoppa" "Men sluta rida så nära mig" "Asså, kan du flytta på din ponny?"
 
Eller den klassiska *bitch-utfysar-jag-ska-vinna-över-dig" blicken. Känner ni igen den?
 
Kan inte alla bara ta & kolla sig själva i spegeln? Är DU så mycket bätte än Anne-Marie, är Greta så himla mycket sämre än Calle? Och även fast det skulle vara så...och även fast Anna-Britta inte ser dig och råkar vara ivägen när du ska hoppa fram...måste man då snäsa åt Anna-Britta? Måste man ge en *bitch-utfysar-jag-ska-vinna-över-dig" blick? Är det så viktigt att sätta kniven i ryggen?
 
Vi som tävlar, ni äldre, vi yngre...VI ska vara förebilder. Vi ska visa vår sport utåt. Kan vi inte se till att vara lite trevligare då? Kan vi inte för en gång skull visa vad vi går för, TILLSAMMANS.
 
På nästa tävling...lova mig att du säger lycka till, till MINST tre ekipage. Och känn dig stolt över att du gjort det sen. Tänk att du faktiskt hjälpte Anna-Britta där, när hon var så himla nervös att hon knappt vågade gå in på bannan...då räckte det med TVÅ ord...
 
Fattar ni hur mycket TVÅ ord kan betyda i den situationen...Tänk på det nästa gång...
 
 
Kommentarer
Postat av: Lovisa - TLryttarna

Grymt inlägg! Har saknat dina sånna här inlägg Alva! :D

2013-09-09 @ 17:28:08
URL: http://tlryttarna.horseworld.se/
Postat av: Anonym

Jātte intressant o bra inlāgg!

2013-09-09 @ 21:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback