Måste lita på min fyrbenta vän...

Publicerat 2013-09-14 21:52:00 | i kategori Åsikter

Något otroligt viktigt om man ska lyckas med det man håller på med. Att lite på sej själv & sin häst elr ponny. Hästen känner av såå lätt när ryttaren blir osäker, spänd, nervös eller vad det nu kan va för något. Klart hästen själv blir osäker då! Man måste kunna lita på varandra till 100% & då är vi åter tillbaka till det här med att vara ETT TEAM.
 
Jag är ny på dessa höjder jag snart ska börja tävla på. Har aldrig varit där förut lixom. Kanske har jag hoppat några enstaka hinder någon gång men aldrig tävlat.
Efter träningen hos Sofia i tisdags blev jag lite osäker. IDAG blev jag osäker. 
När den där parallella oxern på 110/115 ställdes upp blev jag nervös, även fast jag vet att det är nemas problemas för Silver. Men jag är rädd att förstöra hans eget självförtroende, om jag sätter han i dåliga situationer..
 
Klart Silver känner av det. Om jag blir spänd uppe på ryggen & inte är 100 på att vi ska över kommer ju han inte våga ge allt heller, vilket kommer leda till stora problem. Jag vet ärligt inte hur jag ska göra nästa helg.. Gå in & chansa på att man vågar sej runt en bana på 14 hinder på 110 eller stryka mig helt. Visst kan det gå bra men det kan också gå åt hellskotta - vilket kan leda till ännu mera osäkerhet & sämre självförtroende.
Problemet är inte höjden för Silver, nej nej. Men åter igen är JAG ny på höjden & 10 centimeter skiljer faktiskt ganska mycket i den här sporten. Jag är "rädd" att jag ska bli rädd. Förstår ni?
 
Jag måste våga lite mer på min ponny...
 
Kommentarer
Postat av: Sanna & Josefine

Känner typ samma sak, nästa helg ska jag hopptävla och jag har aldrig ens kommit runt en bana på en hopptävling utan att ha fallit av så.. :P Jag blir alltid så nervös och det är typ det som förstör allt!

2013-09-14 @ 22:31:55
URL: http://sanjo.blogg.se
Postat av: Anonym

Kanske gå in o rida hinder för hinder.. Varje hinder är nr 1. Känns det på tok för svårt så utgå. Men jag tror faktiskt att ni kommer fixa det, lita på lilla Fjunet- han hoppar nog fast d blir lite tokigt ;-)

2013-09-14 @ 22:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback