Kings Lucky Clover's bakgrund

Publicerat 2013-09-22 15:10:00 | i kategori Alva

Vill ni veta lite mer om min lilla studsboll till ponny? Isåfall gillar ni nog detta inlägget.
 
Kings Lucky Clover är hans namn, och han är en väldigt väldigt liten d-ponny från Irland. Hans föräldrar är okända, och hans ras är även den okänd. Men vi säger Irländsk Sportponny, då de flesta ponnyerna där ifrån kallas för det. Han skickades från Irland till Sverige när han var omkring 4 år, så han hade inte gjort så mycket på Irland innan.
 
Förra ägaren (vet inte om hon vill att jag ska skriva ut namn, så kallar henne för "förra ägaren) ;) tog hem honom. Sen vet jag inte så mycket om hur det gick i början, för inga resultat finns kvar tyvärr, då de gjorde om TDB då.
 
Men i varje fall vet jag att han gick upp till 1.30 klasser, den lilla fina studsbolleponnyn. Det har vi hört från förra ägaren, hittat på equipe och läst om i internettidningar från när han tävlades. Därefter hände det en privat sak i deras familj, vilket gjorde att Clover inte tävlades. Kanske tränades han någon gång sådär, men inte så mycket mer än så. 
 
Hittat lite bilder från tiden han tävlades förut, hoppas det är OK att jag lånar!
I ungefär 3-4 år fick han "stå" så. Sen bestämde väl sig familjen för att han behövde säljas. De skickade honom till en försäljare som fick rida till honom lite och börja tävla honom i storhästklasser, då hon var över 18 år. De tävlade upp till 1.10 i storhästklasser, och tänkte även starta 1.20 men struntade i det då avstånden blir så konstiga då. De tog hem några vinster, och några andra placeringar mot storhästarna osv. Somsagt, den lilla studsbollen. Världens finaste studsboll dessutom ♥
 
Jag kommer så väl ihåg lyckan efter provridningen...vilken ponny alltså. Och jag är SÅ glad att det blev just honom. SÅ SÅ glad. Nu ska vi tillsammans arbeta oss uppåt i klasserna, kungen & jag!
Kommentarer
Postat av: Lovisa - TLryttarna

Fina bilder och kul att få reda på lite mer om Clover!
Ställ gärna några frågor i våran frågestund: http://tlryttarna.horseworld.se/2013/09/22/fragestund-hos-tlryttarna/#comments

2013-09-22 @ 18:04:00
URL: http://tlryttarna.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback