I'm Alive...

Publicerat 2013-09-01 16:44:00 | i kategori Tävling & Resultat

Även fast det inte verkar som det just nu...så ja, jag lever.
Har tillbringat HELA min söndag i stallet då vi ordnade en lokal dressyrtävling. Gick väl rätt så bra men frös som tusan! Vilket väder det har varit, höst eller vad?
Red ut en sväng på Silver & klättrade mycket i backar. Mest skritt & trav, kändes som jag faktiskt fick ut nåt av det :)
 
Tävlingen igår då..
Är som sagt väldigt nöjd med min runda från igår. När jag fick startsignal började Silver krångla vilket gjorde att min plan gick i kras. Tiden tickade & jag fick panik & tillslut fick igång en galopp i full fart. La ingen volt innan första hindret som jag hade tänkt, vilket gjorde att vi inte riktigt hade på bra kommunikation. Silver var så GALET stark att jag fick ruska i munnen på honom om & om igen. Men nej, han lyssnade INTE. Styrde upp mot första hindret ändå. Tänkte för mycket på min "dåliga" känsla & glömde att fokusera på själva hindret. Omedvetet släppte benen & PANG tog det stopp!
Ett stopp på första hindret...känns ju inte sådär jättebra.. Klappade han lite på halsen & kom igen utan probem., fortsatte resten av banan felfritt & fick en grym känsla!
Det var MKT ponny att rida igår. Silver var väldigt pigg & stark men det var grymt roligt att rida banan. Hade en superbra känsla under rittens gång & la inte så mycket fokus på stoppet. Vet ju varför det hände så det är inget att haka upp sej på.
 
Jag kan här & nu, rakt upp & ner säga JA, vi är redo för 110. Känner att jag har koll på hur jag ska rida min ponny. Han är HÖGT över hinderna & jag känner mig säker på LB. Nästa tävling debuterar vi LA!
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback