Dressyrträningen

Publicerat 2013-09-16 21:10:20 | i kategori Alva

OJ, vad svårt det är alltså. Men somsagt, OJ vad glad man blir när det går bra!
Idag fick jag tänka om. Jag behövde ta upp 100 gånger mer på ytter för att han inte skulle springa iväg. Sen på med en massa innerskänkel för att han inte skulle trilla inåt och samtidigt forma honom. Sen var det skänkelvikningar, färvänd galopp och grejer. Vilket gick ganska bra.
Trots allt har varken jag eller han gått nån dressyr förut. Så om jag ska vara ärlig så är jag grymt nöjd över våra prestationer tillsammans hittills :) 
Han var riktigt fin mot slutet i alla fall, framför allt när jag skulle lägga ner honom. Kändes bra!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback