Att gå in och göra sitt allra bästa

Publicerat 2013-09-13 15:00:00 | i kategori Alva

Ibland sätter jag en sån j*dra press på mig själv, en väldigt onödig press som egentligen inte behövs. Och det är så onödigt, ingenting blir bättre av det ändå? Bättre att bara gå in & göra sitt ALLRA bästa...
 
Oftast händer det på träningar och tävlingar. Jag sätter så höga förväntningar på mig själv, och hästen. Och sen får vi ett nedslag & jag känner verkligen att NEJ det där var bara mitt fel och det var så himla dumt. Men egentligen är det faktiskt bra att göra fel ibland, så att man lär sig vad man ska göra efteråt.
 
Med min förra tränare Emmy pratade vi massa om sånt här. Att jag måste se det BRA i varje träning och tävling. Det är så man blir bättre, kollar på det som man gjorde riktigt bra & känner sig stolt, och sen kan man även kika på sina misstag & komma fram till vad man ska göra bättre nästa gång utan att bli arg på sig själv. Och om det ändå skulle hända att man blir sur på sig själv, då ska man tänka på alla BRA språng man fick till & känna sig stolt över dom.
Tänk ändå, trots alla missar alla vi gjort, hur duktiga vi allihop är. Hur mycket de flesta av oss faktiskt KÄMPAR och vill lyckas. Och nyckeln till framgång finner man bara genom att KÄMPA, och gå igenom misslyckanden som ibland kan kännas som världens jobbigaste...men sen ta tag i det igen & göra det 100 gånger bättre!
 
Måste slutligen ge oss ryttare ett stort-mega WOW, vi är trots allt riktigt coola. Vi som handskas med så stora djur, lär oss att ta ansvar...ja ni...vi må vara speciella. Men OJ vad kul vi har! 
 
 
Kommentarer
Postat av: sonny

http://sonnyandersson.horseworld.se/2013/09/11/tavling-samarbete-med-t-shirtbox/ Va med och tävla om en vit t-shirt med egen tryck text på där ni kan ha era blogg adress

2013-09-13 @ 21:32:58
URL: http://sonnyandersson.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback