Tävling @ Jönköping 29 September

Publicerat 2013-10-01 12:00:00 | i kategori Filmer

LB - Klassen va en A:1a vilket betyder att de som nollar grundomgången går in & rider omhoppning lite senare. På det stora hela hade jag en jättebra känsla genom hela banan. Fick riktigt bra distanser & hade ett bra flyt. Dock så släppte jag iväg han för mycket mot 4an, vilket gjorde att han blev för lång & hoppade av långt ifrån. Eftersom det var ett räcke var det lite fel av mig & det gav oss även 4 fel. Annars gick resten av banan klockrent. Det är en go känsla när man börjar tycka att LB är lågt.. :)
 
LB+5 - Samma grymma känsla banan runt om inte ännu bättre! Denna klass var en A:0 vilket betyder att man bara rider en omgång, och den med minst fel & snabbast tid vinner. Nollade nästan hela banan igenom, fram till SISTA hindret! Kortade upp honom för mycket med tanke på att det var en oxer, vilket gjorde att vi kom in för nära & han rev med bakbenen. Trots det hade vi en rätt så snabb tid & placerade oss 6a! Det var endast 2 starter som var helt felfria.
 
 
Är väldigt nöjd med båda rundorna (bara andra klassen i videon). Trots två pet som jag kanske blev lite besviken över, men men.. Huvudsaken är att det kändes bra och ENKELT. Känner att jag har börjat hitta knapparna till hur han fungerar nu & lär mig alltid något nytt varje gång jag åker från tävlingsplatsen.
 
Tyvärr var det här nog årets sista tävling. Inte helt säkert, men troligtvis är tävlingssäsongen 2013 slut för oss!
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför var det sista tävlingen för iår? Varför är eran tävlingssäsong slut för detta året? Kram på dig! Tacksam för svar :)

2013-10-01 @ 21:15:06
URL: http://teamponnys.blogg.se
Postat av: Anonym

Varför var det sista tävlingen för iår? Varför är eran tävlingssäsong slut för detta året? Kram på dig! Tacksam för svar :)

2013-10-01 @ 21:15:06
URL: http://teamponnys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback