Sollentuna RK tävling, UTVÄRDERING

Publicerat 2013-10-07 19:53:42 | i kategori Alva

Tyvärr så var underlaget i ridhuset @ Sollentuna RK sämst. Clover halkade tre gånger under mina två ritter, och det var flera ekipage som halkade, snubblade och gick omkull. Tråkigt, men man får göra det bästa utav det helt enkelt.

 

I första klassen (LC) gick det helt ok. Man ser var jag behöver ta tillbaka för att han inte ska halka, och var han ändå snubblar & halkar till. Men han var riktigt fin ändå, och hoppade superfint. Utan att jag egentligen satsade så mycket med tanke på underlaget, knep vi en 6e plats. 

 

Saker jag inte tycker om med ritten:

  • Mina händer, jag måste NER med händerna
  • Nu på denna höjden spelar det inte så jättestor roll, men jag ska tänka på eftergiften

 

I andra klassen (LB) hade de bestämt sig för att stryka hela LAn pga för dåligt underlag osv, Så alla var lite nervösa över hur LBn skulle gå. Clover hoppade superfint, men på 3an så missförstod vi varandra och han tänkte ta ett till galoppsprång innan…men halkade till lite. Han hoppade dock ändå, den fina ponnyn…trots att allt blev lite galet i det språnget.

 

Saker jag inte tycker om med ritten:

  • Mina händer, jag måste NER med händerna, somsagt
  • Det där missförståndet. Jag skulle inte suttit och försökt fixa till det. Jag skulle låtit Clover hoppa när han tyckte. 
 

Jag är så stolt och glad över att han är så pass snäll & bussig. De flesta hästarna skulle stannat i det där läget på 3an i LBn, i och med att han både halkade och att det blev ett missförstånd, men så bra som han är hoppar han ändå.

 

Världens finaste…

 
 
Kommentarer
Postat av: vanja

sv: plugga, sova, äta, gå på toa, vara i skolan osv. DU?

2013-10-07 @ 19:55:49
URL: http://vvanja.blogg.se
Postat av: Sanna

tråkigt att inte underlaget var bra :(

Sv: ja allt är bara fint, själv då? :)

2013-10-07 @ 19:56:55
URL: http://stallsackum.blogg.se
Postat av: Danai Doverholt

Halloj!
Tack så mycket för komplimangerna! Tänkte passa på att säga att jag mer än gärna har träningar för dig och eventuellt fler om du vill :) maila till [email protected] så kan vi bestämma något! :D

2013-10-07 @ 20:03:35
URL: http://www.doverholtdanai.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback