Ni som är nya här på bloggen...

Publicerat 2013-10-04 12:00:00 | i kategori PonnyPiloter

Kanske hittade du hit igår eller förra veckan? Har du vart med från början eller är det här det första inlägget du läser? Vem du än är så vet du väl att du kan läsa presentationer om oss båda, som skrevs första dagen bloggen skapades. Där står nog det mesta du vill veta och om inte, så kan du bara kommentera det ni undrar över!
 
Victorias presentation:
" Hejsan!
 Mitt namn är Victoria Hävelid, är 14 år & äger hästen Silver Dan. Jag bor i Linköping men kan inte påpeka exakt vart jag har vuxit upp någonstans.. Har bott i olika delar av USA under största delen av mitt liv men föddes från grund & botten i Skanör-Falsterbo, Skåne.
På vardagarna går jag i skolan & den största delen av min fritid lägger jag i stallet med hästarna. Jag brinner för ridsporten & vill komma långt i hoppningen med min ponny Silver. Han är en D-ponny valack född -04 importerad från Irland. Drömmen är att få rida alla stora cuper & mästerskap som Ridsport Ponny Cup, Baltic, SM osv..
Jag fick hem Silver första dagen på sommarlovet så har inte ägt honom speciellt länge. Just nu försöker vi bara hitta varandra &........FORTSÄTT LÄS PRESENTATIONEN HÄR"
 
 
Alvas presentation:
"Jag heter Alva Cedermark, och är en av de två tjejerna som driver Ponny Piloter. 
 
Jag har ridit i ungefär 6 år, och i Juni 2013 skaffade vi vår första egna ponny. Innan har vi hyrt ponny i två år, vilket jag lärt mig otroligt mycket på. Vår nya, alldeles egna ponny heter Kings Lucky Clover, även kallad "Clover" och "Kungen", och är en valack (även han född -99). Tillsammans ska vi ta oss upp i klasserna inom hoppning, och målet är förstås SM och alla andra stora cuper! Han har innan gått höga klasser med tidigare ryttare som haft honom sen han kom från Irland, men nu så har han vilat i massa år från tävlandet pga bra skäl. Han har alltså inte varit skadad. Sen har han gått lite storhästklasser upp till 1.10 precis......FORTSÄTT LÄS PRESENTATIONEN HÄR"
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback