Träningen

Publicerat 2013-08-26 20:27:00 | i kategori Alva

Träningen för Lena (första dressyrträningen hemma) gick över förväntan ändå. Först var han lite allmänt stel och ville helst inte gå fint. Men efter ett tag lossnade han och gick jättefint. Framförallt i galoppen, ÄNGEL-HÄST-GALOPP. Yes, now we're talking...
 
Han ramlar lätt inåt i båda varven så jag måste vara på hela tiden med innerskäneln och ledu utåt med yttertygeln. Vilket gör att inåtställningen ibland knasar till sig. Så det ska vi absolut jobba på. Att stärka upp både honom och mig behövs för att kunna rida bra dressyrpass. Han ska stärkas i båda sidor, och jag ska försöka få honom mer jämn i båda varven.
 
Idag red jag tillsammans med duktiga och snälla Maja & Jacky. Maja om du ser detta (har redan sagt det men ändå) det såg verkligen superfint ut! 
 
På onsdag blir det hoppträning istället. Då ska jag för första gången hemma vara med i gruppen med ponnysarna som hoppar lite högre och har tävlat ett tag. Det ska verkligen bli superkul, att få rida med så duktiga ryttare & träna för en sån bra tränare - Lena Breberg. RIKTIGT taggad är både jag & Clover.
Eller jag får hoppas på att Clover är lika taggad i alla fall...haha.
 
Men nu åter till dressyrsnacket. Somsagt, han är ingen dressyrponny ÄN. Men jorå, det ska han bli! Trots att jag inte vill tävla dressyr är det så nyttigt att träna. Så självklart ska vi träna! Dock vågar jag inte visa mig på tävlingar som en dressyrtant, nej usch nej vad jag skulle skämmas! ;)
Skämt & sido bloggpoliser.
Kommentarer
Postat av: Maja Rudolfsson

Åhhh tack så jättemycket <3 Ni var också super duktiga, han kan nog allt bli en liten dressyrstjärna tror jag! :))

2013-08-26 @ 21:58:04
URL: http://majarudolfsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback