Sadel och utrustning

Publicerat 2013-08-18 13:29:05 | i kategori Alva

Tänk att det finns så otroligt mycket att välja på i ridsporten. Väldigt mycket utrustning finns det verkligen, det mesta är dock fruktansvärt dyrt...vilket är lite tråkigt. Då gäller det att välja mellan überdyr utrustning med bästa kvalité, eller billigare utrustning med sämre kvalité. Vad föredrar NI?
Själv tycker jag att sadel och träns kan få kosta lite mer, då det är väldigt viktigt att de sakerna blir rätt på en tävlingsponny. Framförallt sadeln måste sitta helt korrekt för att hästen inte ska få ont.
 
Schabrak och tävlingsset tycker jag däremot inte är lika viktigt. Såklart att jag dregglar lika mycket som er när jag ser ett snyggt märkesschabrak, med det betyder inte att jag har 350 schabrak i källaren av olika fina märken. 
Nej, jag föredrar en bra sadel och ett bra träns och sen allt som hör till. Och sen en bunt med schabrak och tävlingsluvor av olika märken, men som inte nödvändigtvis behöver vara av de finaste märkena.
Kommentarer
Postat av: Daniella

Sv; Oj! Väldigt intressant att ni börjar blogga
med varandra även fast ni inte känner varandra!
Coolt av er :) Tack så mycket och detta är en väldigt fin blogg med fräch design och bra och läsvärda inlägg! Ni kan komma långt!
Ha det bra, Daniella

2013-08-18 @ 13:57:26
URL: http://daniellaekstrand.blogg.se
Postat av: Jenny

En sadel som passar är nog viktigast. Sen får den gärna vara billig också, men behövs det lägga mer pengar för att hitta en som passa bra så må så vara. I övrigt så vill jag nog helst köpa bra kvalitet på saker jag kommer använda mycket och ofta, men jag drar inte likamedstecken mellan dyrt och bra kvalité. Ofta betalar man nog lika mycket för märket på produkten som för kvalitén.

2013-08-18 @ 15:47:01
URL: http://jennyochjag.wordpress.com
Postat av: Malena

Jag tror att man kan hitta billiga OCH bra sadlar om man så vill. Min sadel är helt underbart awesome. Runt 5000kr kostade den som ny, den har passerat 3 "generationer" av hästryggar och har passat alla som en smäck. Dessutom är den otroligt skön att sitta i och lättskött :)

2013-08-19 @ 15:57:55
URL: http://pepsies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback