Ridsporten kräver TID

Publicerat 2013-08-20 09:30:00 | i kategori Victoria

Något som kräver sjukt mycket tid är just ridsporten. Tjejer & killar med egen häst har oftast inte mycket tid över till kompisar & annat. Måånga gånger när kompisarna frågat om jag vill hänga med på stan så får jag ofta ge svaret "Nej jag kan inte, måste till stallet. " Kanske en hel del av er hästmänniskor känner igen sig i det här...?
 
 
Jag skulle inte kalla ridsporten för en vanlig sport. Jag skulle nog mer kalla det för en livsstil. Vi tillbringar oerhört mycket tid på våra hästar & ponnyer att det för mig är lika naturligt att åka till stallet som att gå till skolan, fast mycket roligare förstås!
Jag lägger säkert ner mer än hälften av mitt liv på att min ponny ska skötas om ordentligt & ha det så bra som möjligt. Så mycket så kallad "annan tid" har jag inte. Men det är ju jag själv som har valt att leva såhär.
 
Har man ett sådär halvt stort intresse för det, tycker ofta det är lite jobbigt eller tråkigt att åka ut till stallet så tycker jag man ska lägga hjälmen på hyllan & hitta ett annat intresse. Ridsporten ska vara en kul grej & tycker man det är halv tråkigt kan man lika gärna skita i det. Det ska vara lika underbart året om även om man måste ta på sej 6 lagar kläder för att inte frysa (vilket man gör ändå). 
Sen visst behöver det inte vara lika roligt exakt VARJE dag. Men på det stora hela ska man inte gnälla över det, då det är du själv som valt att ha hästen, förhoppningsvis...
 
Jag tycker det är det roligaste som finns att leva mitt liv tillsammans med hästar. Jag är tacksam över att mina föräldrar lägger ner så mycket tid & pengar för att jag ska få göra det jag älskar mest. Jag vet & har accepterat att jag inte alltid kan hänga med kompisarna på roliga grejer, för somsagt har jag själv valt att leva mitt liv såhär. Att åka & träna & tävla eller bara mysa med min egna ponny är det bästa jag vet, det är därför jag gör det! 
 
Dethär är min livsstil...
 
 
 
Kommentarer
Postat av: AmandaB

Sv.; okej :D ja skolan börjar idag! För dig med?

MVH AmandaB

2013-08-20 @ 10:04:08
URL: http://amandablomkvist.horseworld.se
Postat av: Fanny

Sv: Ja precis! I höst så ska jag dels börja sista året på gymnasiet så jag tror att det kommer bli massor av roliga saker med det, sedan så ska min familj åka en helg till Mora i september då min lillebror ska spela hockey där. Sedan i November åker mamma och jag till stockholm och kolla på stockholm horseshow :)

Och så får jag komma igång med träningarna med ponnyn också :)

2013-08-20 @ 10:45:15
URL: http://fawila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback