Provridningen av Clover

Publicerat 2013-08-22 15:35:00 | i kategori Alva

Många har frågat...och många har undrat. Hur gick det till på provridningen, hur "klickade" det mellan häst & ryttare?
 
På provridningen av Clover kändes allt jättebra. Eller vid första syn av honom kanske han inte direkt såg ut som någon pigg hopponny, då han stog med huvudet neråt och halvsov i stallgången, men när jag började rida...wow. Först fick jag rida precis som jag ville. Liksom lägga upp ett lagom pass som jag brukar. Jag arbetade igenom honom så gott det gick, med tanke på att det var alldeles första gången jag red honom.
 
Sen fick jag hoppa lite småhinder (som jag tyvärr inte har några bra bilder, eller videos på), vilket gick väldigt bra. Han var väldigt känslig och det märktes verkligen vilken hopponny han kunde vara då. Jag fick hoppa lite småbanor på 1.10 och till sist ett hinder på 1.25.
Känslan var MAGISK, och jisses vad stolt jag var! Höjdrekord för mig på en provridning liksom, ännu ett WOW.
 
På vägen hem babblade jag bara om ponnyn vi just sett. Vilken ponny alltså... Trött i stallången - men galet duktig, känslig & pigg på banan. Precis en sån jag letat efter... 
 
Jag är så glad att vi väntade med att köpa någon innan vi hittat den alldeles rätta. För det var så värt det, verkligen. Världens bästa ponny har vi hittat...♥
 
Kort sammanfattning av en, somsagt, MAGISK provridning. Men eftersom folk har undrat och frågat :)
 
Kommentarer
Postat av: Lisa

Han är verkligen så sjuukt fin! :D

2013-08-23 @ 06:51:17
URL: http://lisalignell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback