Första tävlingen - check

Publicerat 2013-08-31 16:53:00 | i kategori Alva

Haha, typ skrattar åt mig själv just nu... Varför kommer här i inlägget.

Första rundan (LC) gick bra. Felfria, dock inte världens finaste runda kanske då vi inte riktigt hade en så bra fart. Men ändå nöjd. Kändes bra annars!
Satsade dock inte alls i den klassen. Tog stora, bra svängar i både grunden och omhoppningen så att det skulle kännas bra.

Andra rundan (LB). Jag fick tips från både Maja & familjen att ha mycket mer tryck i galoppen i den klassen. Jag bestämde mig för att rida på ganska ordentligt. Gasade riktigt mycket på långsidan och red mot ettan. Sen tvåan, gick super. Allt flöt på, sen var det kombinationen som gick super den med förutom att vi var i lite i hindret ut ur den. Efter det var jag så jädra glad att vi tatt oss igenom den kombinationen så jag glömde bort vägen. Skulle rida mot åttan som var åt höger och var sista hindret i grundomgången. Men red åt vänster...sen kom jag på att "nej visst ja, andra hållet var det ja". Och då (utan att jag tänkte på det) korsade jag min egen väg och fick 4 fel för det. KlantAlva...

Hoppade ju förstås sista hindret i grunden i alla fall, vilket gick jättebra.
Så tråkigt när man gör såna ryttarmissar alltså...annars kanske vi skulle vart felfria. Jaja, sånt som händer. Men är jättenöjd ändå. Clover fick ett stort äpple och massa pussar för att han varit så duktig!

Vill ni ha film på LB:n och ryttarmissen haha?
 

 
Kommentarer
Postat av: Issy

Ja det är alltid kul med fin fast det inte går så bra!

2013-09-01 @ 10:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback