Dagens dressyrpass

Publicerat 2013-08-23 16:20:28 | i kategori Alva

Sällan jag självmant sätter på dressyrsadeln och rider riktiga dressyrpass. Och om jag gör det är det mest för att jag vet att man tjänar på det i längden, i hoppningen då det är så sjukt viktigt med en lyssnande häst mellan hindrena. Idag var i alla fall en sån dag då jag kände att, jo ett dressyrpass skulle nog sitta ganska bra.
 
Clover var lika rolig att rida som vanligt. I början är han alltid lite stel och vill hellre gå upp med huvudet i luften. Men efter lite ordentlig uppvärmning så blev han sjukt fin och mjuk. Arbetade lite lösgörande. Använde mig av serpentinbågar, volter, åttor och massa sånt. 
 
Själv tycker jag att det är så sjukt mycket enklare att arbeta på böjt spår. Blir lätt så att jag omedvetet lägger mig på en volt för att jag tycker det är mycket skönare & enklare. Sen när jag går ut på rakt spår igen krävs det mycket skänkel, en stadig hand & nästan lite utåtställning för att Clover inte ska ramla inåt igen. Men jag tycker att det är enklare att arbeta på det sättet.

Efter passet svabbade jag av Clover som vanligt, och han går SOM VANLIGT ut i hagen och rullar sig i närmsta sandpöl. Gullisen då. Smörjde även all utrustning. Känner mig riktigt duktig ;) Nu taggar jag (som tusan!) till alla träningar & tävlingar som sätter igång nästa vecka! Är så förväntansfull & pirrig, shit vad detta ska bli kul!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback