Clover's planer

Publicerat 2013-08-19 12:21:00 | i kategori Alva

Denna vecka blir väldigt lugn för ponnyn. Han ska mest få joggas och arbetas lite lätt på banan. Fram mot helgen däremot kanske vi sätter upp lite småhinder bara för att hoppa någonting litet. Tyvärr börjar inte de riktiga träningarna förrens om ett par veckor. Därför får vi träna lite småhinder/banor själva ett par gånger innan.
 
Idag ska han travas lite i skogen tror jag, bara lite lugnt. Det förtjänar han tycker jag, ifall nån träningsverk sitter kvar från Runsten.
 
Just nu funderar jag på hur jag ska göra på första tävlingen. Jag trodde att jag kunde hoppa två LC, men det visade sig att det inte fanns två LC. Utan antingen får jag hoppa LD och LC, vilket jag helst inte gör. Eller så hoppar jag LC och LB, som jag tänkte från början. Vad tycker ni? Han har absolut inget problem med LB höjden, verkligen inte. Och inte jag heller. Men jag tänkte bara eftersom att det är första tävlingen tillsammans...
LC höjd (90 cm)...han bara skuttade över, tog inte i alls. Kändes som 70 cm... Därför tycker jag att LC, LB borde funka första tävlingen!
Kommentarer
Postat av: Sandra SG

det beror på er träningserfarenhet utav banor tycker jag. För ju högre det bli ju svårare bli banorna. Jag har ridit svåra LB banor och vissa lätta LB banor. Lokal nivå ska ju vara lättare.
Men känner du dig redo tsm med hästen för LB så tycker jag du kan köra på LC LB. men man ska inte stressa fram. Roligare med placering och bättre resultat än ingen placering och en dålig ritt för att man ville gå fram för fort.

(tänk nu på att jag inte följt er blogg, klicka mig in hit idag. jag känner inte hästen eller dig)

Kram :)

2013-08-19 @ 12:34:47
URL: http://sategu.blogg.se
Postat av: AmandaB

SV; 3-4 ggr i veckan :D

MVH AmandaB

2013-08-19 @ 12:36:51
URL: http://amandablomkvist.horseworld.se
Postat av: Madde Andersson

tycker du ska rådfråga din tränare eller någon som känner dig och din pålle bra :)

Svar: Tack! :) Mina pållar heter Rico och Valle, två goa valacker :) Står mer om dem på Info Om Rico och Info om Valle, i menyn :)

2013-08-19 @ 13:58:57
URL: http://ricos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback