Överdriver vi inte lite?

Publicerat 2012-01-03 12:00:00 | i kategori Alva

Det är ALLTID någonting. Förut var det klappdebbatten, sen var det "osäker ridning"-debatten och nu är det om det är ok eller själviskt mot hästen att hålla på med mobilen på ryggen... Kan inte alla bara ta det lite lugnt...vad är det som gör att vi hästmänniskor alltid ska överdriva så himla mycket? 
ALLA andra gör tydligen fel, jo för så är det ju. Sen vågar vi inte inse att vi själva har brister. Hallå...var är hästvärdlen påväg? 
" Nej asså sånt proffs som jag är liksom, så vet ju jag hur bra eller dåligt det är för hästens självkänsla när man sitter på den och håller på med mobilen. Asså det är ju liksom så respektlöst, duh "

Haha, nej men typ lite så känns det. Lite oseriöst liksom...Kan inte allihop ta en titt på sig själv i spegeln... Är du så mycket bättre än alla andra? Och så pass mycket bättre att du har rätt att haspla ur dig saker om folk som du har hittat på, eller själv gör... Eller det kanske bara är jag som inte tycker det är helt ok?
Att behandla sin häst riktigt fel är inte samma sak som att sitta med mobilen på hästryggen. Det ska ni veta. Däremot tycker jag själv att man kan tycka lite olika om det där med klappdebbaten till exempel. Det är en OTROLIG skillnad på att klappa sin häst & slå sin häst. Så är det. Dock tycker jag det är onödigt att när hästen gör rätt, "klappslå" hästen. Bättre att "klappsmeka" den om ni förstår vad jag menar :) Efter att ha gått på en horsemanship kurs lärde jag mig att man alltid ska anvädna sig av "klappsmek" klappen, för att hästen ska förstå att det är beröm. Efter det han jag ENDAST använt mig av den. 

Kom ifrån ämnet lite. Men tror ni fattar grejen trots den korta texten. Min sista fråga är till er....Varför är vi hästmänniskor såhär? Överdriver det mesta & vågar inte själva erkänna våra brister.         TELL ME.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback